בתחום הסטארטאפ יש תחרות גדולה. הרבה מאוד אנשים מגיעים עם פטנטים חדשניים ומוצרים ייחודיים וכל אחד מהם זקוק למימון על מנת לקדם את הפרויקט שלו ולהבטיח את מקומו.
אחד הדברים הכי חשובים כשמציגים מוצר בתחילת הדרך בייחוד למשקיעים, זה שהפרזנטציה שלכם תבלוט לעומת פרזנטציות אחרות. באמצעות סרטון הדמיה ניתן לעשות זאת ולחבר את הצופה (המשקיע או הלקוח הפוטנציאלי) למוצר ברמה הרגשית.
רוב היזמים עוברים מפגישה לפגישה ושורפים ים של אנרגיות וזמן ברדיפה אחרי משקיעים ולא מבינים איך הם לא רואים את הפוטנציאל שלהם. כדי לגייס כסף ממשקיע או לסגור עסקה עם לקוח גדול, אנחנו חייב להתבלט. להציג פרזנטציה מרשימה שלא תשאיר אף צופה אדיש. אנחנו רוצים לשדר חדשנות, יוקרה ומקצועיות.
סרטון הדמיה בתלת מימד הוא מרשים מבחינה ויזואלית ומציג מציאות עתידנית שבה המוצר שלכם כבר קיים ועובד.
הוא מאפשר להציג את היתרון התחרותי שלכם, את השימושים השונים במוצר ואת החדשנות הטכנולוגית שהוא מוביל.
באמצעות פרזנטציה ויזואלית מרשימה, אנחנו מעלים משמעותית את הסיכוי למכירה מוצלחת או לגיוס הון עבור המיזם.
ישנם יתרונות רבים לשימוש בסרטון הדמיה בתלת ממד:
1. סרטון מפעיל אצלנו רגש ומעודד יצירת זיכרונות. מחקרים מראים שרוב האנשים זוכרים רק 10% ממנה שהם שומעים, 20% ממה שהם קוראים ו-80% ממה שהם רואים.
2. הצגת מוצר שעדיין לא קיים. למשל במקרה של סטארט-אפ שצריך לגייס השקעה כדי לקדם את תהליך הפיתוח.
3. בעזרת שימוש באנימציה תלת ממד ניתן להציג דברים שאי אפשר להציג באמצעות אב-טיפוס בלבד. למשל:
- יכולות נוספות שצפויות להתווסף למוצר בהמשך הפיתוח ולא קיימות עדיין באב-טיפוס.
- ניתן לדמות גרסה משופרת שלו שכביכול עברה כבר עיצוב מוצר ולהציג את המוצר בדרך הרבה יותר מחמיאה.
- ניתן להציג את המוצר בסביבות שונות ובמצבים שונים.
- אפשר להראות את המוצר מבפנים כדי להסביר על דרך הפעולה שלו והטכנולוגיה שמייחדת אותו.
- הדמיות ממוחשבות ובמיוחד סרטון אנימציה בתלת מימד מקרינים חדשנות וקדמה – ערכים שתרצו שיהיו מקושרים עם החברה שלכם.
איך תעשו את זה נכון:
– הגדירו מטרה וקהל יעד :
השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא: מה מטרת הסרטון? / למה בכלל אתם צריכים סרטון? האם אתם מעוניינים להגדיל מכירות? לגייס השקעה למיזם? להציג את המוצר בתחרות? אחרי שתענו על כך נוכל לדעת מי קהל היעד של הסרטון ולהתאים את המסרים עבורו. נוכל לדעת מה הפלטפורמה שבה הסרטון יהיה מוצג )פגישה פרונטלית / אתר החברה / חלק ממצגת משקיעים או אחר(. כך נוכל לדעת מה כדאי שיהיה היחס של הוידאו, השפה, האם להוסיף כותרות או קריינות ומה יהיה הסגנון הכללי. מטרת הסרטון משפיעה על תכנון הסרטון ועל המסרים אותם נרצה שהוא יעביר. כל הדברים האלו חשובים על מנת שהסרטון בסופו של דבר ישיג את המטרה שלשמה הוא נוצר.
– אספו רפרנסים:
לפני תחילת עבודה על פרויקט של סרטון מוצר, אספו כמה שיותר סרטוני רפרנס (דוגמא/השראה).
זה חשוב כדי לדעת מה אחרים עושים, כדי להבין מה תרצו שיהיה בסרטון שלכם
וכדי שתוכלו לתקשר את כל זה עם יוצרי הסרטון. חפשו ברשת סרטוני אנימציה מהתחום שלכם, סרטונים של מתחרים ואפילו סרטונים שלא קשורים בכלל אבל היה בהם משהו שאהבתם ותפס לכם את העין.
– הציגו מוצר מתקדם יותר :
במידה ואתם סטארטאפ בתחילת הדרך, הציגו גרסה עתידנית של המוצר.
כמו שנאמר קודם, הדמיה מאפשרת לנו להציג דברים שאי אפשר להציג באמצעות אב-טיפוס בלבד. לכן, אם כבר החלטתם ליצור הדמיה של המוצר, אל תיצמדו לעיצוב הקיים ולמראה הנוכחי של האב- טיפוס. הציגו מוצר מרשים מבחינה ויזואלית שישדר יוקרה ויתפוס את העין ובכך יגדיל את הסיכויים למכור את המוצר או לגייס השקעה למיזם.
– החליטו מראש על מסרים :
חשבו אילו מסרים אתם רוצים להעביר באמצעות הסרטון. יכול להיות שתרצו להציג איך המוצר עובד כדי להדגיש את החידוש הטכנולוגי שאותו הוא מוביל ואת החשיבות של הפטנט. אולי תרצו להראות את היתרונות של המוצר ביחס למוצרים אחרים שקיימים
היום בשוק. או שתרצו להראות איך ניתן להטמיע את המוצר בתעשיות שונות ובכך להדגיש את הפוטנציאל הכלכלי שלו.
יכול להיות גם שתרצו לשלב יותר ממסר אחד בסרטון. במקרה כזה התמקדו מקסימום בשניים על מנת שהצופה לא יאבד עניין. התאימו את המסרים למטרת הסרטון שהגדרתם קודם ולקהל היעד.
– הציגו יתרונות ולא תכונות :
כשאתם מציגים את המוצר שלכם הקפידו להציג יתרונות ולא תכונות. במקום להציג רשימה טכנית של מאפייני המוצר, הציגו את התוצאה של התכונות, או מה התכונות יאפשרו ללקוח. ניקח לדוגמא מחשב נייד: במקום לומר: “כונן גדול לאחסון” נגיד: “יהיה לך מספיק מקום לאחסן את כל הסרטים שלך, המוסיקה והתמונות”. במקום לומר: “דק וקומפקטי” נגיד: “נכנס בקלות לתיק קטן, כך שתוכלו לעבוד בכל מקום שתהיו”. במקום לומר: “מעבד חזק, אחסון מהיר וגרפיקה ברמה מקצועית” נגיד: “הכלים להתמודד עם כל מה שתעמיסו עליו, ללא בעיה. הוא יאפשר לכם לעבור על המשימות התובעניות מהר יותר מאי פעם”.
– אל תתפשרו על איכות :
סרטוני מוצר ובפרט סרטונים שמשלבים אנימציה תלת ממד הם לא דבר זול וחשוב מאוד שלא להתפשר על האיכות. אם תשלמו זול תקבלו זול. ולא עשיתם בזה כלום. סתם בזבזתם כסף. יותר מזה, רוב הסיכויים שאפילו תגרמו נזק. סרטון לא טוב רק יעשה את ההיפך ממה שרציתם. במקום לשדר יוקרה וחדשנות הוא ישדר זול ומיושן. במקום להציג אתכם כמקצוענים הוא יציג אתכם כחובבנים.
סטודיו פלא מתמחה בהדמיות מוצרים בתלת מימד ובמיוחד ביצירת סרטוני אנימציה לסטארטאפים.
יש לנו ניסיון של 8 שנים ביצירת סרטוני הדמיה. סרטונים שמשמשים את היזמים להצגת המוצר שלהם בפגישות עסקיות, בכנסים ותחרויות ועזרו לא פעם לגייס משקיע, שותף עסקי ולקוחות.
אפשר לראות חלק מהעבודות שלנו בדף היוטיוב: ויש גם מידע נוסף באתר:
/https://www.studio-pele.co.il